tiistai 3. joulukuuta 2013

Supermaanantai

Kaikki meni eilen hyvin kunnes tuli ilta, ja tein maanantain ratoksi purkkihernaria minulle ja miehekkeelleni. Sekotin keittoa kattilassa vähän vauhdikkaammin ja sain päälleni tulikuumia roiskeita. Kun ruoka oli valmista, kaadoin sitä hiljalleen kuppiin jotta ei tulisi roiskeita. No niitä tuli jo toistamiseen ja huusin pelästyksestä! J kysyi ystävällisesti, josko vihdoin haluaisin kokeilla sinappia hernekeiton joukossa. Puristin sitä ruokaani, kuulemma hiukan liikaa. Kaiken lisäksi olin tainnut polttaa hernekeiton vähän pohjaan aluksi, ja tajusin että olin vain sekoittanut palaneen pohjasopan hernekeiton sekaan. Siis maanantai, ja hernekeittoa joka maistuu palaneelta ja tuliselta sinapilta. Loistavaa. Keitto oli lisäksi aivan liian kuumaa, joten poltin kieleni. Sitten meinasin tukehtua leipääni. 

Tuosta voisi päätellä että olen huonoin kokki maailmassa ja kauhea sählääjä. Oikeasti olen vain tuota jälkimmäistä. Tänään on hiukan parempi päivä. Aurinko paistaa vaikka matalalta paistaakin, asioita on taas hoidettu ja töitä haettu. Lähden pian myös lenkille, että saa vielä jotain irti tuosta päivänvalosta. Myös logopedian pääsykoekirjat julkistettiin, ne ovat onneksi vielä samat kuin viime vuonna! :) Aloitan tammikuussa urakkani, ja salaa tietysti toivon että olisin silloin jossain osa-aikahommissa. Kokopäivätyön ohella ei kerkeä kunnolla lukemaan, tai tietysti ehtii jos lopetan kaiken muun elämän viiden kuukauden ajaksi. 

Kokosin tähän postaukseen kuvia lähinnä aiemmalta syksyltä, myös pari hätäistä asukuvaa jotka ovat mm. hirveiden naamaliikkeideni takia jääneet julkaisematta. Siis kuvaajassahan ei ole vikaa, vaan minun "mulla on kylmä, mua naurattaa" -jutuissani.


Ei kommentteja: